Trzy ECO powody dla których ten produkt przygotowaliśmy dla naszych klientów:
- Płyta CD/DVD nie ma tradycyjnego pełnego nadruku, wykorzystana została na niej nasza najnowsza technologia- ECO LABEL czyli laserowy nadruk bezpośrednio na płycie.
- Opakowanie powstało z papieru uzyskanego w 100% z recyklingu.
- Nie zostało polakierowane a grafiki na nim powstały z ekologicznych farb.
Wiemy jak ważne jest zdrowie naszych klientów. Wiemy również że dbanie o środowisko naturalne jest dla nich priorytetem. I to właśnie te powody kierowały nami przy przygotowaniu produktu w technologii ECO LABEL.
ECO LABEL to nasza najnowsza technologia w której za pomocą lasera grafika zostaje naniesiona bezpośrednio na płytę CD lub DVD. ECO LABEL daje dwie możliwości naniesienia grafiki: lustro w tle (ciemny napis) lub lustrzany napis (ciemne tło).
Dzięki zastosowaniu naszej najnowszej technologii ECO LABEL jesteśmy w stanie przy milionie egzemplarzy ograniczyć zużycie energii elektrycznej o ponad 4 MWh czyli tyle ile zużywają dwa gospodarstwa domowe w ciągu roku. ECO LABEL charakteryzuje się również ograniczeniem ilości zastosowania farby na płycie. Stosujemy ją tylko do niezbędnych dla klienta elementów graficznych na opakowaniu. Proces ten (przy milionie egzemplarzy) pozwala na ograniczenie emisja CO2 o ponad 3 tony czyli tyle co 1 auto jeżdżące po polskich drogach przez około 1,5 roku.
W ten sposób ślad węglowy związany z produktem powstającym według ECO LABEL ograniczyliśmy do minimum obecnie możliwego w procesie technologicznym.
Dodatkowo w procesie produkcji wykorzystaliśmy 100% materiałów ekologicznych takich jak papier z recyklingu czy biodegradowalne farby. A elementy płyt stanowiące odpad takie jak np. dolot czyli otwór wewnątrz płyty są ponownie przetwarzane. Na życzenie klienta prezentowane opakowanie możemy również zastąpić kopertą.
Choć bycia ECO nie da się oszacować. To walor edukacyjny oraz społeczna odpowiedzialność związany z doborem tego rozwiązania jest nie do przecenienia. Dla wielu naszych klientów, tak zaprezentowana oferta firmy (na płycie ECO LABEL) będzie wyznacznikiem społecznego zaangażowania oraz wartości jakie przyświecają działaniu firmy. Będzie również określać standard postępowania oraz wskazywać kierunek w którym powinny podążać takie instytucje w XXI wieku porządkując relację między biznesem a społeczeństwem.